TRANSFORMACJA OBRAZU

Kompute­rowa transformacja obrazu, przekształcająca np. galopującego drapieżnika w pędzące auto, może stworzyć odniesienia do natury całkowicie fikcyjne, ale wcale przez to nie mniej sugestywne. Wreszcie cały ciąg zależności przedstawiony na rys. 14 można zmodyfikować, utożsamiając naturę z ge­niuszem ludzkim (dar natury), a naukę zastępując sztuką, wówczas zamiast produkowania mamy do czynienia z aktem tworzenia, którego „owocem” jest dzieło artystyczne, symbolizujące piękno, styl i gust, zwykle kojarzone z zamożnością i wysokim statusem społecznym. Tak więc symboliczna transformacja produktu przez reklamę stwarza obietnicę symbolicznej transformacji samego konsumenta, jego sytuacji społecznej, a nawet ca­łego stylu życia. Zarysowana wyżej logika przekazu reklamowego jest, rzecz jasna, sku­teczna tylko wtedy, gdy odbiorca się jej podda, gdy ciąg skojarzeń zakładany przez autorów przekazu reklamowego zostanie przez niego prawidłowo zde- kodowany.

Hej, mam na imię Roman, z zawodu jestem fotografem. Od dziecka interesuję się techniką, stąd też pomysł na prowadzenie tego bloga. Jeśli interesują Cię podobne rzeczy, zapraszam śmiało do czytania i udzielania się!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)